wtorek, 9 maja 2017

Tort z musem truskawkowym na urodziny Kasi






Są największym szczęściem kiedy przychodzą na świat a potem są całym światem. Dzieci. Może nie wszyscy tak mają ale ja należę do tych mam, dla których bez dzieci szczęśliwe życie nie istnieje. W małych rączkach, oczkach, każdym oddechu i płaczu zamykał się cały mój świat. 

Potem rosną - za szybko - zdecydowanie za szybko... Jesteś cały czas obok nich, nawet jeśli tego nie widzą. Przeżywasz ich radości, smutki, rozterki, porażki i wszystko to co składa się na ich dorastanie... Nie zawsze muszą mówić a ty wiesz, że coś jest nie tak, że boli, nie wyszło lub szczęście wiruje w każdej rozpędzonej chwili... bo przecież im starsze tym mniej mają czasu. Żyją swoim życiem i cieszysz się z tego choć w głębi serca, dyskretnie obserwujesz i kiedy za długo nic nie wiesz zawsze znajdziesz powód aby przedzwonić, zapytać i cieszyć się lub pomóc... tak to już jest...


Tort na urodziny mojej Kasi (dla wtajemniczonych) ma swoją wymowę. Jechałam z nim aż do Wrocławia. To tylko 200 km. Cóż to jest! Nic, bo to przecież urodziny dziecka, dorosłego ale zawsze dziecka.
Do Wrocławia pojechał z nami mój tato i moja najstarsza wnusia, tak więc spotkały się cztery pokolenia przy wspólnym stole.



Polecam przepis bo wcale nie jest taki skomplikowany, za to delikatny jak chmurka i zachwyca nie tylko smakiem. To taka czekoladowo - truskawkowa bomba ale nie aż tak  kaloryczna




Tort z musem truskawkowym


Składniki na biszkopt
  • 4 jajka
  • 3 łyżki cukru
  • 3 łyżki mąki
  • 2 łyżki kakao
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
Jak zrobić biszkopt?

- ubij jajka z cukrem na puszystą masę
- przesiej suche składniki i partiami delikatnie mieszając dodaj do ubitych jajek
- ciasto wlej na blaszkę wyłożoną pergaminem
- włóż ciasto do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około 15 min. - do suchego patyczka
- kiedy ciasto wystygnie przekrój go na dwie części
- ułóż w misce wyłożonej folią
- obetnij brzegi i resztę ciasta ułóż w misce tak aby zapełnić całość
- na ciasto włóż mus truskawkowy, wyrównaj tak aby mus był równo z brzegiem miski
- spód ciasta możesz wyłożyć biszkoptami lub upiec dodatkowo biszkopt
- włóż ciasto przynajmniej na 2 godz. do lodówki
- po wyjęciu odwróć, zdejmij folię
- ułóż ciasto na kratce i polej polewą czekoladową, pozostaw do zastygnięcia
- udekoruj truskawkami i dodatkowo możesz posypać kakao

Moja rada:
- upiekłam biszkopt w okrągłej tortownicy i wyłożyłam nim spód
- biszkopt upiekłam z 2 jajek ( 2 jajka, 2 łyżki cukru, 2 łyżki mąki, łyżka kakao, łyżeczka proszku do pieczenia; 10 min. w nagrzanym do 180 stopni piekarniku)




Mus truskawkowy

Składniki:
  • 500 g truskawek (świeżych lub mrożonych)
  • 4 łyżeczki żelatyny + trochę wody
  • 250 ml śmietanki kremówki (30 lub 36%)
  • 100 ml skondensowanego mleka słodzonego

Jak zrobić mus?

- do żelatyny dodaj wodę tak aby całość napęczniała
- zagotuj truskawki (krótko), zmiksuj blenderem, dodaj żelatynę i dobrze wymieszaj
- ubij śmietankę i pod koniec dodaj mleko skondensowane
- dodaj partiami, ciągle mieszając, zmiksowane truskawki, wymieszaj
- przelej mus do formy z ciastem czekoladowym
- na spodzie ułóż biszkopty lub upieczony biszkopt czekoladowy
- włóż ciasto do lodówki przynajmniej na 2 godziny
- po wyjęciu z miski polej polewą czekoladową, pozostaw do zastygnięcia
- udekoruj truskawkami





Składniki na polewę:
  • 70 ml wody
  • 150 g cukru
  • 100 ml śmietanki 30%
  • 150 g gorzkiej czekolady
  • 2 płaskie łyżeczki żelatyny + trochę wody

Jak zrobić polewę?

- żelatynę rozpuść w odrobinie wody - tak aby napęczniała
- zagotuj wodę z cukrem, odstaw z ognia, dodaj śmietankę, wymieszaj
- dodaj posiekaną czekoladę, mieszaj aż się rozpuści (nie gotuj)
- dodaj żelatynę i dobrze wymieszaj całość, tak aż połączą się wszystkie składniki
- pozostaw polewę do wystygnięcia i kiedy zacznie gęstnieć polej nią tort




Moja rada:
- tort dodatkowo delikatnie posypałam kakao i udekorowałam truskawkami









... i tak przy jednym stole spotkały się cztery pokolenia...



Mały spacer po Wrocławiu... 
















Może i fajny ale nie w moim typie :)













Możecie mnie polubić na fb:

12 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie, chętnie wykorzystam ten przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tort z wyglądu jest wspaniały, ale smakował pewnie jeszcze lepiej :).

    OdpowiedzUsuń
  3. KOchana genialny tort i pewnie smakował przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tort wygląda tak .. że... marzenie. Zawsze lubię czytać gdy piszesz o rodzinie, tak ciepło i z sercem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmmmm! Pyszne receptury, kocham go. Piękne zdjęcia, piękne miejsce. I, jak zawsze, bardzo piękne i stylowe!

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglada swietnie
    jutro mnie tez czeka robienie tortu corce
    ale pewnie nie tak wykwintnego /°

    we Wrocku wygladalas oblednie, wnuczka w trenczu tez modnie ;)

    najlepszgo dla solenizantki
    nawet jazk to ciut spoznione zyczenia

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale pysznie wyglądający tort. Zjadłabym :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Tort cudo, już mi ślinka leci. Tak to jest z dziećmi, zawsze nimi będą choć dorosłe i mają swoje życie, swoje rodziny. U mnie jeszcze zdarza się spotkanie 4 pokoleń ale już coraz trudniej o to /teściowa ma już 91 lat i coraz trudniej jej uczestniczyć w takich spotkaniach/.
    Wrocław piękny, cudownie wyglądasz z wnusią...pozdrawiam...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ...i jeszcze wszystkiego NAJ! dla Twojej Kasi a okazji Urodzin...

      Usuń
  9. Wspaniały pomysł na pyszny tort, kulę. Świetnie wygląda z tą niespodzianką w środku.
    Wszystkiego najlepszego dla Jubilatki z okazji Urodzin.
    My tak mamy... kochające matki i babcie. Ileż to ja razy woziłam torty do Opola dla córki, zięcia i wnuczek. Ile to razy mój Tatko jeździł z nami na te wszystkie urodziny. Wtedy też mieliśmy czteropokoleniową rodziną. Ale do czasu. Już zostało nas o jednio pokolenie mniej. Kochajmy się rodzinnie.
    Avo serdecznie Cię pozdrawiam. Masz wspaniała rodzinę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysł jak i wykonanie ciasta dla mnie genialny !

    OdpowiedzUsuń
  11. Masz rację, Dzieci to skarb. Pięknie razem wyglądacie.
    Oddałabym wszystko, by świętować kolejne urodziny Mojej Córki...
    Moc pozdrowień i wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)