czwartek, 21 grudnia 2017

Świąteczne ciasto czekoladowe








Nie masz czasu i jesteś zapracowana. Ma być szybko i pysznie? Ten przepis jest dla ciebie. Dlaczego?
- zagotuj
- ostudź, wymieszaj
- wlej do formy
- upiecz

A dekoracja? Nawet jeśli położysz gałązkę jodły to też będzie cudownie. Możesz jednak rozpuścić czekoladę z odrobiną oleju kokosowego i to już będzie finezja, a jeśli jeszcze coś wymyślisz to będziesz master christmas. To ciasto zastąpi piernik i wiele innych pracochłonnych ciast.




Składniki:
  • 1 szklanka brązowego cukru
  •  130 g masła
  • 1 szklanka mleka
  • 4 łyżki kakao
  • łyżeczka cynamonu
  • ½ łyżeczki kardamonu
  • ½ łyżeczki gałki muszkatowej
  • 2 jajka
  • 2 szklanki mąki
  • 1,5 łyżeczki sody oczyszczonej


Jak zrobić ciasto?

- do rondla dodaj cukier, mleko, masło i kakao, zagotuj aż do rozpuszczenia się cukru
- pozostaw masę aby przestygła i dodaj jajka , wszystko dokładnie wymieszaj
- przesiej mąkę i sodę a następnie dodawaj partiami do masy czekoladowej i energicznie mieszaj
- wylej ciasto do natłuszczonej i wysypanej bułką tartą formy i włóż do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około 30-35 min.
- po wystudzeniu udekoruj

* rozpuść w kąpieli wodnej gorzką czekoladę i dodaj łyżeczkę (płaską) oleju kokosowego, polej ciasto














13 komentarzy:

  1. Akurat piekarnik to mam zepsuty....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W JAKI SPOSÓB ZOSTAŁEM ZWYCIĘZCIEM PO TAKIM POWAŻNYM NIEPOWODZENIU PRÓBY POŻYCZKI.

      Czuję się tak błogosławiony i spełniony. Nie chciałam ubiegać się o pożyczkę, o której słyszałem, ponieważ wszystko wydaje mi się zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe, ale byłem przekonany i zszokowany, gdy mój przyjaciel w moim miejscu pracy otrzymał pożyczkę od Progresive Loan INC. I obaj to potwierdziliśmy i ja również zgłosiłem się, dziś jestem dumnym właścicielem mojej firmy i zarabiam na pieniądze dla mojej rodziny i szczęśliwej mamy. Cóż, jestem Annie Joe po imieniu z Pauls Valley w Oklahomie. Jako samotna mama z trojgiem dzieci trudno było znaleźć pracę, która mogłaby zająć się mną i moimi dziećmi, a ja miałem tak dużo rachunków do zapłacenia, a żeby było najgorzej, miałem zły kredyt, więc nie mogłem uzyskać pożyczki od żadnego Bank. Miałem ideał, aby założyć firmę jako fryzjer, ale nie miałem kapitału na rozpoczęcie, wypróbowałem wszystkie rodzaje banków, ale nie wyszło, dopóki nie zostałem skierowany przez mojego współpracownika do godsent godsent kredytodawcy reklamy, aby dać pożyczkę w 2 % oprocentowanie. Wysłałem do nich wiadomość e-mail z oficjalnym adresem e-mail (progresiveloan@yahoo.com) i natychmiast otrzymałem odpowiedź, a moja pożyczka została zatwierdzona, a ja zostałem skierowany na stronę banku, gdzie wypłaciłem moją pożyczkę bezpośrednio na moje konto. Krótko mówiąc, jestem dumna ze swojej firmy zajmującej się stylizacją włosów i obiecuję światu dowieść, jak zmieniło się moje życie. Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pożyczki, radzę skontaktować się z Progresive Loan INC i uzyskać wsparcie finansowe E-mail: progresiveloan@yahoo.com OR Call / Text +1 (603) 786-7565

      Usuń
  2. Wygląda fantastycznie! A gdybym chciała je zrobić w keksówce, to jaki wymiar?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przynajmniej 12x20, jak dasz większą to będzie cieńsze. Pozdrawiam świątecznie :)

      Usuń
    2. Dziękuję! Również świątecznie pozdrawiam!:)

      Usuń
  3. Rewelacyjne !!! Może upiekę takie :) Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dość, że z Ciebie piękna kobieta, to jeszcze taka zdolna.

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda apetycznie:)
    pozdrawiam cieplutko :))
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe ciasto. Idealne na świąteczny stół:
    Avo... Zdrowych, Spokojnych, Radosnych i Rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. WOW chętnie bym zjadła. Ja dopiero zaczęłam przygotowania z pieczeniem.

    ~~~~~~>> Zapraszam do Siebie <<~~~~~~
    WESOŁYCH ŚWIĄT ,xx Bambi

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapachniało świętami...piękne zdjęcie dzieciaków przy stole...pozdrawiam, buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak pięknie wygląda to ciasto. Na pewno jest bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)